Hur startar man chatt med en tekniker?

Hur startar man chatt med en tekniker?

Det går bra att starta en teknikerchatt både via supportportalen på nätet men också direkt igenom PC-Kassa. Välj det alternativ som passar!

 

Chatta via nätet på till exempel mobiltelefon, dator eller surfplatta.

Supportportalen och chatten på nätet nås genom att surfa in på www.kassasupport.se. Klicka där på knappen [Helpdesk]

Längst upp i fönstret syns knappen för chatten. Tryck på denna och chatfönstret öppnas i den nedre högra delen av skärmen. 

Välj relevant avdelning, fyll i er information och tryck därefter på knappen [Chatt]. För så snabb hantering som möjligt av ert ärende är det viktigt att rätt avdelning väljs. 

 

Via PC-Kassa

Det går också bra att chatta direkt via PC-Kassa (en uppdatering av kassaprogrammet kan möjligen behövas innan symbolerna syns i infocentret )

Tryck på [info]-knappen som finns längre upp i kassans vänstra hörn. 

Tryck på symbolen markerad nedanför för att komma vidare till supportportalen direkt via PC-Kassa och gör på precis samma sätt som via nätet ovan.

 

Det går bra att behålla detta fönster öppet i bakgrunden och arbeta vidare med PC-Kassa samtidigt som chatten är öppen. 

Tips! Webbläsarfönstret som innehåller hela infocentret, supportportalen och chatten ligger öppet i datorns verktygsfält tills det stängs vilket gör det möjligt att bland annat chatta och använda PC-Kassa samtidigt.

 

Offline, Obemannad eller Utanför Öppettid.

Om chatten är obemannad går det istället bra att skicka ett meddelande till våra tekniker genom att klicka på texten "Chatten är offline".