Kvittoskrivare Citizen CTS-851II

Citizen CTS-851II

En mycket snabb skrivare med belyst display på framsidan. Denna modell går även att väggmontera och den inbyggda displayen gör det enkelt att ställa om inställningar direkt på skrivarens. Modellen finns både som USB-ansluten och nätverksansluten vilket gör den idealisk både som kvittoskrivare och köksskrivare för bongar. Skrivaren har också inbyggd "buzz"-funktion för att påkalla extra uppmärksamhet när kvittoutskrift görs.

 

 

 

För utökad information och drivrutiner mm. klicka här för att komma direkt till Citizen supportportal för denna modell.

 

Min kvittoskrivare skriver inte längre ut några kvitton. Vad kan jag göra?

 

Börja med att kontrollera så att alla kablar är inkopplade och inte råkat lossna.
Stäng av kvittoskrivaren på strömknappen och låt den vara avstängd i 20 sekunder. Logga Ut och stäng ner PC-Kassa.

Sätt sedan på skrivaren igen.

Öppna locket och kontrollera så att det finns en pappersrulle som är rätt isatt. Kontrollera även att det inte finns några gamla plaströr från tidigare kvittorullar. Stäng locket igen.
Tryck på knappen [Feed] och säkerställ att en bit kvitto matas ut.
Prova att dra ut USB-kabeln ur kassan och koppla in den i en annan port.
Kontrollera att lampan på kvittoskrivaren lyser grönt

Är detta gjort så starta PC-Kassa igen och testa en utskrift. Går det fortfarande inte bör en omstart av hela datorn göras innan supporten kontaktas för ytterligare undersökning

Är kvittoskrivaren nätverkskopplad? Tryck på den lilla gråa knappen på baksidan, bredvid nätverksuttaget. Då skrivs en lapp med skrivarens konfiguration och nätverksadress ut. Jämför denna med IP-adressen på skrivardrivrutinen i kassan. På informationsbladet som skrivs ut ser man vanligtvis skrivarens IP-adress ca sju rader upp från botten. Har IP-adressen blivit ändrad mot vad datorn försöker kommunicera mot måste denna korrigeras på drivrutinens inställningar i datorn.

Gå via kontrollpanelen på datorn och därefter skrivare. Högerklicka på skrivaren som det avser (CTS-851, Bong, Köksskrivare eller liknande) och välj Egenskaper för skrivare. Öppna menyn Portar och tryck på Konfigurera Port.

Kontrollera att IP-adressen i fältet "Skrivarnamn eller IP-adress:" överensstämmer med IP-adressen på informationsbladet. Annars ändra till rätt IP-adress och spara.